Być jak Ignacy 2019/2020

Być jak Ignacy – Stanisława Adamowiczowa
Choroby, epidemie, pandemie… Wydawałoby się, że dla 11-latków tematyka ta mogłaby być zbyt trudna. Nic bardziej mylnego. Uczestnicy Szkolnego Koła Naukowego z ogromną ciekawością zgłębiali podczas zajęć projektowych świat śmiercionośnych wirusów. Dzięki ubraniu tych treści w gry, zabawy dydaktyczne, dramę, prezentację multimedialną i inne interesujące metody nauczania poznali nie tylko historię największych epidemii w dziejach ludzkości, ale też zrozumieli sens szczepień i tworzenia statystyk zachorowań. „Na własnej skórze” przekonali się, co to znaczy odporność zbiorowa, przyjmując rolę zarówno wirusa, jak i przeciwciała. Rozwiązywali quiz,oglądali krótki film, rysowali, układali dialogi i korzystali z aplikacji. Własnoręcznie wykonywali rekwizyty potrzebne do dramy. Na kolejnych zajęciach uczniowie przekonali się, że dawniej ludzie zupełnie inaczej postrzegali temat higieny i dbania o zdrowie. Na podstawie quizu zdobyli mnóstwo ciekawych informacji dotyczących nawyków higienicznych z przeszłości, które dziś wydają nam się nieprawdopodobne. Doszli do wspólnego wniosku, że nasza wiedza na temat higieny zmieniła się właśnie dzięki takim ludziom jak Stanisława Adamowiczowa. Uczniowie, współpracując ze sobą w grupach, próbowali odpowiedzieć również na pytanie – co to jest zdrowie i jak je osiągnąć. Poprzez udział w grach i zabawach dydaktycznych przyswoili sobie zasady zdrowego stylu życia, poznali techniki relaksacyjne, a tym samym zrozumieli, że zdrowie to nie tylko brak choroby.